Mi a meditáció?

A meditatív állapotot mindannyian ismerjük. Mindenkinek volt már olyan élménye, amikor belefeledkezett a rajzolásba, festésbe, távolba nézésbe, amikor a külvilág észrevehetetlenül eltűnt, a lélek megpihent, sőt kivirágzott és ez az állapot közel sincs a ma rohanó stresszes, teljesítménykényszeres hétköznapjainkhoz.

A mindennapok zaklatottsága megakadályoz minket abban, hogy magunkra találjunk a zajban, meghalljuk belső hangunkat, megéljük kreativitásunkat, megtaláljuk a központunkat és egyensúlyban, harmóniában élhessünk. Már nem jellemző ránk a lassú külső vagy belső szemlélődés a teljes átérzés, az odaadás, inkább a kapkodás és el-elmaradás.

Szükségünk van egy olyan egyszerű technikára, amellyel elérhetjük a hétköznapokban is a teljes nyugalmat. A passzivitást és megpihenést, ami egy olyan állapot, ahol ha pozitív gondolatokat táplálunk be akkor azok pozitív kihatással vannak mindennapjainkra is.

Tudatosan sokszor nem látjuk az összefüggéseket, mert reális gondolkodásunk csak egy-egy szegmenst érzékel és azokból próbálja összerakni a logikai modellt, ami alapján bármit kategorizál. A meditáció a tudatunk által zárolt területekre is képes átjárást biztosítani, így jöhetnek a nagy felismerések, azok az összekapcsolódások mindennapi problémáink vagy akár életcélunk útján, amit a tudatos elme nem ismer fel. Megtapasztaljuk azt az egységet hogy egyszerre létezik női és férfi erő, egészség és betegség, kint és bent, fent és lent.

A meditáció az önismeretet szolgálja és segít a gátak feloldásában. A meditáció során eltűnnek a félelmek és szorongások. Az ellazulás és stressz oldása a meditáció része, de nem az egésze. A meditáció ennél sokkal több. Képes összekapcsolni az ellentéteket és feloldani a feszültségeket, szembenézni a másik oldallal és létrehozni egy átfogó egységes szemléletet.

Készülj fel arra, hogy a meditáció mindig többet ad, mint amit vársz tőle.

Gyermekeknek és felnőtteknek aktuális időpontokat a meditációkra az aktualitások menüpontban találsz. Gyerekeknek rövid meditációval majd rajzolással, mozgásos gyakorlatokkal és beszélgetéssel oldjuk a stresszt. 

Ha szeretnél emailt kapni a következő meditációkról iratkozz fel a hírlevélre.